Wednesday, April 1, 2009

I am Russian!

Ok, today is April fools and I am only joking!
Ok, Hoje é primeiro de abril e eu estou apenas brincando!

I have already told you that everybody thinks that we are Europeans around here. It happens because of our ascent and our physical aspect. There are some people, instead, specially the Europeans, that think I am from Russia. Yeasterday a Ukrainian woman thought that I was Russian and today one student from NOVA (the College where I am tutoring) thought the same thing. He was looking for a Russian teacher and was wondering if I could teach him, until he found out I am a Brazilian girl! –hehehe…
Eu já contei que aqui todos pensam que somos europeus. Isso por causa da nossa aparência e feições e do nosso sotaque. No entanto, têm algumas pessoas que pensam que eu sou Russa. Ontem uma ucraniana se supreendeu quando soube que eu não era russa. Ela até estava feliz que poderia falar em russo com alguém por aqui! Hoje um aluno do college que eu estou tutoring estava pronto para me pedir umas aulas particulares de russo quando descobriu que eu sou é brasileira! - hehehe...

Both of them said that my name is also a popular name in Russia. Can you get it?
I look like a Russian, I speak English as a Russian and my name is popular name in Russia. Why I am not a Russian girl? –the answer is easy: because I had born in Brazil! – Is it good or bad?
Ambos me disseream que além de tudo o meu nome é bem comum na Rússia. Vejam só! Eu pareço russa, falo inglês com sotaque russo e ainda por cima tenho um nome comum na Rússia....Por que eu não sou russa então? - fácil, né? Só por que eu nasci no Brasil! - Bom ou ruim?

Russian kss,
Marina

No comments:

Post a Comment